loading...
خرید چیلر در تهران
tahviehoorsan بازدید : 13 جمعه 01 اسفند 1399 نظرات (0)

معرفی اجمالی چیلر:

این روز ها تمامی کاربران در سطح اینترنت به دنبال کسب اطلاعات مفید برای خرید چیلر هستند. در این مقاله از سری مقاله های تهویه هورسان تصمیم داریم تا اطلاعات مفیدی را به شما کاربران عزیز ارائه کنیم، پس تا انتهای مقاله با ما همراه باشید. بهینه سازی مصرف انرژی باید براساس یک معامله بین عملکرد سیستم های خنک کننده کلی و چشم انداز کلی باشد. اگر به دلیل نیاز فشار کاری در اواپراتور و قسمت فشار کم کمپرسور ، هیچ نشتی شناسایی نشود ، ممکن است فشار به 200 psi افزایش یابد. در عوض هزینه های شروع بیشتر و هزینه های کار پایین تر.

استفاده از دریچه های جریان بالاتر یا لوله هایی با ابعاد نامناسب قطعاً عملکرد چیلر را مختل می کند. چیلرها به دو دسته تقسیم می شوند: چیلرهای تراکمی و چیلرهای جذبی. چیلرهای جذبی با استفاده از انرژی حرارتی و چیلرهای تراکمی با استفاده از انرژی الکتریکی باعث خنک شدن می شوند. این نوعی مبدل حرارتی است که از تعداد زیادی لوله موازی درون پوسته تشکیل شده است. هوا توسط یک فن در اطراف لوله ها دمیده می شود و گرما از دیواره لوله ها به هوا منتقل می شود.

از آنجا که مبرد در تماس مستقیم با هوا است ، گرمای خود را به هوا منتقل می کند و دیگر نیازی به برج خنک کننده و آب ندارد. معمولاً کولر کندانسور با آب سرد (کولر آبی) همیشه از یک مبدل حرارتی با پوسته و لوله تشکیل شده است. همچنین می توان به کندانسور اشاره کرد که به دلیل سرد بودن آب یا خنک کننده هوا تأثیر زیادی در قیمت دارد. برج های خنک کننده در مناطقی که سطح آب کمی دارند استفاده نمی شود.

اتلاف حرارتی سیستم های جذب می تواند برای تأمین انرژی گرمایی مورد نیاز استفاده شود. کارایی این مایع این است که باعث خنک شدن تجهیزات از طریق مبدل حرارتی می شود. کندانسور وسیله ای است متشکل از سیم پیچهای تحریف شده که در آن یک مایع گازی با دمای بالا از سه طریق برای تبدیل شدن به مایع ، حرارت خود را از دست می دهد (تقطیر).

برای این منظور ، دستگاهی به نام برج خنک کننده در کنار این کولرها نصب شده است و کار این دستگاه خنک کننده گرم کردن آب گرم خارج شده از کندانسور است. سختی آب در گردش در مدار برج خنک کننده و کیفیت آب باید همیشه کنترل شود تا آسیبی به کندانسور دستگاه وارد نشود. فن در بالای دستگاه قرار دارد و کندانسور مدل های هوای خنک بزرگتر از آب سرد است. کندانسور وسیله ای است که از سیم پیچهای پیچ در پیچ تشکیل شده و در آن یک مایع گازی با دمای بالا از سه طریق برای تبدیل شدن به مایع ، حرارت خود را از دست می دهد (تقطیر).

آبی که درون برج خنک کننده خنک می شود به پوسته منتقل می شود و مایع گازی درون سیم پیچ ها پس از انتقال حرارت بین آب و گاز از گاز به مایع تبدیل می شود که به آن میعان یا تقطیر می گویند. در این نوع مبدل ها که شباهت زیادی به پوشش و لوله دارد ، سیم پیچ به صورت مارپیچ داخل محفظه استوانه ای قرار می گیرد.

با این حال ، در برخی از انواع خازن ها سطح لوله های مسی دارای تیغه هایی برای افزایش سطح گرما است ، اما این خود باعث بارش می شود. اصل کار کندانسور خنک کننده هوا این است که مبرد از لوله های مسی عبور می کند. نحوه کار فن آوری جذب چرخه ترمودینامیکی کولر جذب توسط یک منبع حرارتی هدایت می شود.

بخار آب در یک کندانسور با فشار 1/0 اتمسفر مایع شده و سپس در کولر با فشار 01/0 اتمسفر دوباره بخار می شود و آب گرمای نهان خود را از محیط خنک کننده جذب می کند تا تبخیر شود ، که منجر به خنک شدن می شود ، سپس آب بخار تولید شده در خنک کننده به جاذب منتقل می شود و این چرخه تکرار می شود. با استفاده از این نوع کندانسور ، برخلاف کندانسور آب سرد ، هیچگونه تبخیر یا نزولی در تجهیزات مشاهده نمی شود.

درون این لوله ها مایع گرم وجود دارد و در اطراف آن ماده خنک کننده آبی وجود دارد. چگالش مبرد توسط کمپرسور انجام می شود و فشار مایع را افزایش می دهد. همراه با کمپرسور ، مبرد و شیر انبساط ، این بخشها یک چرخه خنک کننده هوا یا آب خنک ایجاد می کنند. اما اگر از کولر آب سرد استفاده شود ، برای خنک سازی چیلر به برج خنک کننده نیاز دارد که تأثیر زیادی دارد. توجه: پس از بدست آوردن عدد از فرمول فوق ، بیش از 20٪ برای چیلر در نظر می گیریم.

هنگام متراکم شدن آب ، احتمال یخ زدگی در دمای پایین وجود دارد. قابلیت اطمینان بالاتر و هزینه های تعمیر و نگهداری پایین به دلیل قطعات کمتر و قطعات کمتر متصل به یکدیگر. آب گرما را از مبرد خارج می کند تا فاز مبرد را از گاز به مایع تغییر دهد. هنگامی که مبردهای مایع و گازی با هم ترکیب می شوند ، تمایل به تبخیر دارند و این بار فرآیند خنک سازی آب با بدست آوردن گرما از آب انجام می شود.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 9
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 4
  • آی پی دیروز : 0
  • بازدید امروز : 6
  • باردید دیروز : 1
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 6
  • بازدید ماه : 15
  • بازدید سال : 74
  • بازدید کلی : 153